Letecký úrad konkrétne (prípad 01)

Autor: Roman Milián | 6.7.2011 o 8:00 | (upravené 20.7.2011 o 13:14) Karma článku: 12,76 | Prečítané:  6290x

Po celý čas, odkedy som začal písať o Leteckom úrade, sa mnohí dožadovali konkrétností. Žiadali uvádzať mená, funkcie, konkrétne čísla, názvy, a takmer všetci chceli, aby som sa venoval analýze vzťahov medzi osobami, ktoré majú významný vplyv na odvetvie civilného letectva u nás. Keď som tieto informácie neuvádzal, začali sa v súvislosti s mojou snahou vynárať pochybnosti - ako chce niečo zmeniť, keď sa vyhýba uvádzať konkrétne fakty, označovať zodpovedné osoby? Poniektorí z vás mali dokonca pocit, že sa zámerne vyhýbam používať dôkazy a chcem iba jalovo teoretizovať. A možno neškodným teoretizovaním a "obkecávaním" chcem iba odvádzať pozornosť od niečoho dôležitejšieho... Myslím, že od dnešného článku už nikto nebude pochybovať o cieľoch mojej aktivity.

Krátko zopakujem stav, ktorý nám nevyhovuje: civilné letecvo sa zvíja v kŕčoch, pretože ho pod krkom zvierajú záujmové skupiny, ktorým ide iba o jedno - o peniaze, ktoré sa v civilnom letectve z rôznych dôvodov objavujú. O odbornosti a pozitívnych schopnostiach týchto osôb nemôžeme mať ilúzie, veď svojou činnosťou doviedli civilné letectvo do hlbokých problémov. Už nás rečami o odbornosti nedostanú. Pri snahe ukončiť ich bašovanie sme mohli ísť napríklad cestou kriminalizácie jednotlivých osôb, lenže - hoci sa táto cesta javí byť najjednoduchšou, je najťažšou. Darebáci sa k moci dostávajú kolektívne a takisto sa pri moci udržiavajú. Napadnúť kohokoľvek z nich predstavuje ohrozenie celej skupiny, a tak kladú odpor kolektívne. Tadiaľto teda cesta nevedie. Urobme to jednoduchšie - vypichnime informáciu, vytvorme prípad a sledujme, čo sa s ním bude diať na ceste k jeho riešeniu. Ale už dosť rečí. Pristúpme k veci.

Prípad číslo 1: podnet pána Grigera (ohrozenie bezpečnosti letovej prevádzky neopodstatnenými organizačnými zmenami a iné nenormálnosti "zodpovedných odborníkov"; podanie sa týka podniku LPS, LÚ predstavuje štátny odborný dozor, ktorý vo veci nevedno prečo dlhé mesiace nekonal)

Tento človek v pondelok 5. júla 2011 zaslal Leteckému úradu zreteľne formulovaný problém zníženia bezpečnosti letovej prevádzky na letisku Poprad vďaka organičným zmenám, ktoré boli vykonané na základe účelovej manipulácie s faktami. Celé podanie si môžete prečítať tu (stiahnuť).

Priebeh: Podanie bolo 6. júla 2011 poštou doručené Leteckému úradu

- - - - - - - - -

16.07.2011 - konštatujem, že podanie p. Grigera zaujalo mnohých a poniektorí cítia potrebu urobiť viac ako iba napísať krátky príspevok do diskusie. Radi by videli komplexné hodnotenie situácie v civilnom letectve. V tomto kontexte som dostal elektronický dokument, ktorý vzhľadom na jeho závažnosť týmto sprístupňujem - klik na pozretie dokumentu.

Ponúkam nápad: poslanec NR SR Mgr. Igor Matovič protestuje proti politickým nomináciám v št. úradoch, ale namiesto toho, aby sa pustil do konkrétnych problémov, a tak preukázal škodlivosť politických nominácií, volí zbytočné zverejňovanie toho, o čom všetci vieme a privoláva na seba organizovaný odpor zo všetkých politických strán. Toto zverejňovanie nikomu a ničomu nepomôže, iba čo jemu uškodí. Oslovujme poslanca Matoviča, nech sa venuje problematike, kde môže ukázať, že naozaj chce urobiť niečo pre obyčajných ľudí. Azda sa nám ho podarí presvedčiť.

- - - - - - - - -

Ak máte problémy s úradníkmi Leteckého úradu, napíšte to sem.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

S nádchou na urgentný príjem? Zaplatíte desať eur, navrhuje Drucker

Viac ako 70 percent výjazdov záchraniek k pacientom, ktorých dovezú na nemocničnú pohotovosť, je podľa analytika zbytočných.

DOMOV

Na draho prenajatú limuzínu si šéf štátnej firmy vybavil aj majáky

Akciovka pre Bačíka nevýhodne prenajímala limuzínu.

KOMENTÁRE

Čo bráni Ficovi postaviť sa proti extrémistom?

Vláda nad verejný záujem postavila vlastný záujem o prežitie.


Už ste čítali?