Letecký úrad konkrétne (prípad 01)

Autor: Roman Milián | 6.7.2011 o 8:00 | (upravené 20.7.2011 o 13:14) Karma článku: 12,76 | Prečítané:  6284x

Po celý čas, odkedy som začal písať o Leteckom úrade, sa mnohí dožadovali konkrétností. Žiadali uvádzať mená, funkcie, konkrétne čísla, názvy, a takmer všetci chceli, aby som sa venoval analýze vzťahov medzi osobami, ktoré majú významný vplyv na odvetvie civilného letectva u nás. Keď som tieto informácie neuvádzal, začali sa v súvislosti s mojou snahou vynárať pochybnosti - ako chce niečo zmeniť, keď sa vyhýba uvádzať konkrétne fakty, označovať zodpovedné osoby? Poniektorí z vás mali dokonca pocit, že sa zámerne vyhýbam používať dôkazy a chcem iba jalovo teoretizovať. A možno neškodným teoretizovaním a "obkecávaním" chcem iba odvádzať pozornosť od niečoho dôležitejšieho... Myslím, že od dnešného článku už nikto nebude pochybovať o cieľoch mojej aktivity.

Krátko zopakujem stav, ktorý nám nevyhovuje: civilné letecvo sa zvíja v kŕčoch, pretože ho pod krkom zvierajú záujmové skupiny, ktorým ide iba o jedno - o peniaze, ktoré sa v civilnom letectve z rôznych dôvodov objavujú. O odbornosti a pozitívnych schopnostiach týchto osôb nemôžeme mať ilúzie, veď svojou činnosťou doviedli civilné letectvo do hlbokých problémov. Už nás rečami o odbornosti nedostanú. Pri snahe ukončiť ich bašovanie sme mohli ísť napríklad cestou kriminalizácie jednotlivých osôb, lenže - hoci sa táto cesta javí byť najjednoduchšou, je najťažšou. Darebáci sa k moci dostávajú kolektívne a takisto sa pri moci udržiavajú. Napadnúť kohokoľvek z nich predstavuje ohrozenie celej skupiny, a tak kladú odpor kolektívne. Tadiaľto teda cesta nevedie. Urobme to jednoduchšie - vypichnime informáciu, vytvorme prípad a sledujme, čo sa s ním bude diať na ceste k jeho riešeniu. Ale už dosť rečí. Pristúpme k veci.

Prípad číslo 1: podnet pána Grigera (ohrozenie bezpečnosti letovej prevádzky neopodstatnenými organizačnými zmenami a iné nenormálnosti "zodpovedných odborníkov"; podanie sa týka podniku LPS, LÚ predstavuje štátny odborný dozor, ktorý vo veci nevedno prečo dlhé mesiace nekonal)

Tento človek v pondelok 5. júla 2011 zaslal Leteckému úradu zreteľne formulovaný problém zníženia bezpečnosti letovej prevádzky na letisku Poprad vďaka organičným zmenám, ktoré boli vykonané na základe účelovej manipulácie s faktami. Celé podanie si môžete prečítať tu (stiahnuť).

Priebeh: Podanie bolo 6. júla 2011 poštou doručené Leteckému úradu

- - - - - - - - -

16.07.2011 - konštatujem, že podanie p. Grigera zaujalo mnohých a poniektorí cítia potrebu urobiť viac ako iba napísať krátky príspevok do diskusie. Radi by videli komplexné hodnotenie situácie v civilnom letectve. V tomto kontexte som dostal elektronický dokument, ktorý vzhľadom na jeho závažnosť týmto sprístupňujem - klik na pozretie dokumentu.

Ponúkam nápad: poslanec NR SR Mgr. Igor Matovič protestuje proti politickým nomináciám v št. úradoch, ale namiesto toho, aby sa pustil do konkrétnych problémov, a tak preukázal škodlivosť politických nominácií, volí zbytočné zverejňovanie toho, o čom všetci vieme a privoláva na seba organizovaný odpor zo všetkých politických strán. Toto zverejňovanie nikomu a ničomu nepomôže, iba čo jemu uškodí. Oslovujme poslanca Matoviča, nech sa venuje problematike, kde môže ukázať, že naozaj chce urobiť niečo pre obyčajných ľudí. Azda sa nám ho podarí presvedčiť.

- - - - - - - - -

Ak máte problémy s úradníkmi Leteckého úradu, napíšte to sem.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.

SVET

Pozrite si, ako za dva roky zničila vojna Donecké letisko

Miesto bojov medzi proruskými separatistami a ukrajinskou armádou.


Už ste čítali?