Prípad 1 - súčasný stav

Autor: Roman Milián | 22.8.2011 o 8:00 | (upravené 22.8.2011 o 15:28) Karma článku: 11,59 | Prečítané:  6839x

Prípad 1 - súčasný stav článku "Letecký úrad - Prípad 1" som na tomto mieste sprístupnil verejnosti informácie o zvláštnych manažérskych úspechoch štátnej organizácie zodpovedajúcej za bezpečnosť, plynulosť a efektívnosť leteckej prevádzky nad územím SR, a to najmä z pohľadu človeka spôsobilého vyjadrovať sa kvalifikovane k danej téme. Spomenutá osoba sa aktívne snaží upozorňovať Letecký úrad SR (ďalej len LÚ SR), organizáciu v úlohe štátneho odborného dozoru na skutočnosti, ktoré sú neodškriepiteľné, ľahko preukázateľné a najmä majú zásadný a negatívny vplyv na bezpečnosť leteckej prevádzky nad územím SR (tento trend je tiež oficiálne preukázaný). Lenže - ako sa zatiaľ zdá - štátna organizácia v úlohe štátneho odborného dozoru, má všetky podania, ktoré poukazujú na negatívne javy a trendy civilného letectva v SR, mierne a jemne povedané "na háku".

Pozrime sa na pokračovanie príbehu s názvom Prípad číslo 1: podnet poukazujúci na ohrozenie bezpečnosti leteckej prevádzky neopodstatnenými organizačnými zmenami a iné "pochybenia zodpovedných odborníkov".

Moja poznámka: Podanie samotné sa týka štátneho podniku Letové a prevádzkové služby (ďalej len š.p. LPS), ktorý bol mimo môj obzor a pôvodnú tému tohto blogu. Problémy civilnej leteckej prevádzky prameniace z tohto podniku však ovplyvňujú celú lietajúcu verejnosť (aj mňa) a Letecký úrad, moja "srdcová záležitosť", vystupuje v úlohe štátneho odborného dozoru nad kvalitou služieb poskytovaných š.p. LPS v troch základných oblastiach - bezpečnosť, plynulosť a efektívnosť civilnej leteckej prevádzky. Vec pod názvom "Prípad číslo 1" v súčasnosti vyzerá tak, že LÚ SR v úlohe štátneho odborného dozoru svoju úlohu neplní, neplnil a pravdepodobne ani nemieni plniť, kým s tým niečo neurobíme my ostatní. Všetkého do času, hovorí sa...

Pán Griger z Popradu 5. júla 2011 zaslal Leteckému úradu zreteľne formulovaný problém zníženia bezpečnosti letovej prevádzky na letisku Poprad vďaka organičným zmenám, ktoré boli vykonané na základe účelovej manipulácie s faktami (podanie). Podanie bolo 6. júla 2011 poštou doručené Leteckému úradu a ten "KONAL"...

Podľa mienky drvivej väčšiny ľudí zainteresovaných na problematike civilného letectva, keby sa mal človek bez potvrdenej psychiatrickej diagnózy zmysluplne vyjadriť k činnosti štátneho odborného dozoru a`la Letecký úrad Slovenskej republiky, musel by len HREŠIŤ (vo význame slovenského slova "kliať"). Lenže ja si to nemôžem dovoliť, a tak sa budem musieť vyjadrovať menej priamočiaro, pretože keby som sa chcel vyjadriť prostredníctvom tohto blogu s použitím (podľa verejnej mienky) opodstatnených, ale pravidlami tohto blogu zakázanými slovnými spojeniami a výrazmi, prečítali by ste si NIČ, lebo "obsah tohto príspevku by bol zablokovaný" :-) Vyskúšam teda svoju CNS (Centrálnu Nervovú Sústavu) a pokúsim sa vyjadrovať spôsobom, ktorý dovoľuje vyhnúť sa neslušným výrazom.

* * *

Mnohí neverili, že Letecký úrad bude v podaní pána Grigera vôbec konať. Tí sa veru mýlili. Ďalší tvrdili, že sa LÚ zmysluplnej odpovedi a tobôž overiteľnému konaniu vo veci dajakým spôsobom vyhne. Tí sa nemýlili.

Podľa kuloárnych informácií starostlivo vybratí úradníci LÚ k podaniu p. Grigera zasadali a tieto hlavy v problematike civilného letectva SR najpovolanejšie (veď kto iný by sa dostal na LÚ pracovať v nanajvýš odbornej problematike civilného letectva, však?) po uplynutí jedného kalendárneho mesiaca, dňom 8. augusta 2011 vydali výsledky svojho intenzívneho odborného, iba mesiac trvajúceho skúmania podania pána Grigera (odpoveď). V písomnom svedectve o svedomitom prístupe úradníkov štátnej organizácie k vážnym informáciam podania sa p. Griger dozvedel, že "... nie je možné Vás oboznámiť so závermi vyplývajúcimi z výkonu odborného štátneho dozoru." FANTASTICKÉ! Celý jeden kalendárny mesiac potrebovali úradníci LÚ na to, aby zistili, že p. Griger vŕta do problematiky, do ktorej ho podľa nich nič nie je... Ukážková verejná kontrola štátnej organizácie - plaťte a nestarajte sa! A všetci tí, čo máte dajaké informácie, držte huby ak nechcete skončiť na Úrade práce (napríklad).

Celý svet mal možnosť dozvedieť sa informácie o havárii poľského lietadla s prezidentským párom na palube, dve významné krajiny sa verejne sporili o príčiny tejto katastrofy, ale u nás je čo i len riešenie podnetov poukazujúcich na možný vznik identických alebo podobných leteckých katastrôf verejnosti neprístupné. Nedá mi a normálne si predstavujem situáciu - "Havária poľského lietadla sa stala u nás. V poľskej vláde a na území Poľska skolabovalo niekoľko ľudí po tom, čo im bol doručený oficiálny list zo Slovenska k tragédii lietadla, ktoré spadlo pred prahom dráhy niektorého z letísk SR: "k veci sa vyjadrovať nebudeme, lebo ide o výsledky šetrenia štátneho odborného dozoru. Poľská verejnosť sa postupne zmieruje s tým, že sa nikdy nedozvie okolnosti havárie svojho lietadla, pretože okolnosti vyšetruje "štátny slovenský odborný dozor"... Možno by sa k tomuto supertajnému slovenskému štátnemu odbornému dozoru mohli prísť priúčať zručnostiam "ako utajovať", pracovníci tajných služieb z celého sveta. To by bolo prachov - mohli by sme si potom kúpiť aj napríklad kvalifikovaný odborný dozor nad civilným letectvom, ktorý by bolo možné verejne kontrolovať.

Keďže na Slovensku sa skôr či neskôr aj tak každý všetko dozvie, vieme, že nič z toho, čo pán Griger kritizuje, overované ani naprávané nebolo. Takže LÚ de facto utajovaním informácií o tom, či je podanie p. Grigera opodstatnené, či bolo a ako bolo riešené, niečo skrýva. Z ľudskej psychológie je známe, že utajuje iba ten, kto sa bojí trestu za svoje konanie, kto sa hanbí za svoje konanie, za výsledky svojej práce a nie je ochotný, nemá záujem alebo nevie konať tak, aby sa za svoju prácu hanbiť nemusel.

Bez akýchkoľvek ďalších poznámok z mojej strany predkladám vyjadrenie pána Grigera. Posúďte sami.

Pokračovanie čoskoro...

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.

SVET

Pozrite si, ako za dva roky zničila vojna Donecké letisko

Miesto bojov medzi proruskými separatistami a ukrajinskou armádou.


Už ste čítali?