Prípad 1 - komentár vývoja a hybernácia

Autor: Roman Milián | 11.9.2011 o 13:40 | (upravené 11.9.2011 o 16:36) Karma článku: 11,02 | Prečítané:  8555x

Pán Griger otvorene a neanonymne vo svojich podanicach poukázal na viacero problémov riadenia leteckej prevádzky, ktorých spoločným menovateľom je ohrozovanie bezpečnosti. Stručne zhrnuté - dlhodobo zlé rozhodnutia manažmentov š.p. LPS vytvárajú v leteckej prevádzke u nás stav, ktorý možno jednoznačne nazvať nežiaduci. Poukazovanie na nežiaduce dôsledky nekvalifikovaných rozhodnutí v našej lokálnej lumpendemokracii vyvolávalo a vyvoláva u zodpovedných manažérov nenávistné ťaženie proti každému, kto si dovolí akýmkoľvek spôsobom kritizovať ich. Pozná to azda každý - hrozba prepustením, znižovanie platov, zmeny pracovných pozícií a rôzne druhy ekonomického poškodzovania angažujúcich sa...

Takéto konanie voči podriadeným alebo ekonomicky závislým ľuďom má svoje vyjadrenie v Trestnom zákone a hovorí sa mu ÚTLAK. Ani ustanovenia Tr. zákona však nebránia "všemocným" správať sa voči zamestnancom arogantne a bezohľadne - buď sami netušia, že páchajú trestný čin a/alebo preto, že si toto neuvedomujú ani samotní postihnutí. Okrem toho, samozrejme, postihnutí sa zväčša nechajú zastrašiť a odstrašiť od toho, aby presadzovali svoje práva na dôstojný život. Je to jasné - kde niet žalobcu, niet ani sudcu... A tak napriek rečiam o právnej spoločnosti, o demokracii, napriek platnosti Základnej listiny ľudských práv a slobôd a Ústavou zaručovaných práv a slobôd máme utláčaných a utláčateľov, hoci platný právny systém vylučuje vznik takéhoto stavu. Ekonomická závislosť je mocná motivácia držať hubu, však? Toľko k situácii "utláčaných".

Aby som viedol vyvážený monológ, musím uviesť zaujímavý právny názor, s ktorým som sa stretol nedávno v súvislosti s Prípadom 1 (snaženie p. Grigera). Tento názor som si osvojil, pretože s ním súhlasím, a tak ho predkladám:

Organizačné zmeny sú vždy vecou manažmentov a všetci pešiaci sa zmenám "zhora" musia prispôsobiť. To je pochopiteľné. Kto zodpovedá za organizáciu, organizuje ju tak, aby dosahovala želateľné výsledky. A komu sa nepáči nový spôsob práce, môže ísť preč. Nikto nemôže predstavovať prekážku tomu, aby organizácia dosahovala ciele a výsledky, pre ktoré bola vytvorená.

Pán Griger však vo svojich podaniach poukazuje na iné: "mocní" š.p. LPS organizujú prácu riadiacim let. prevádzky tak, že sú sťažené predpoklady dosahovania cieľov organizácie - bezpečnosť, plynulosť a efektívnosť leteckej prevádzky. Pán Griger poukazoval na stav, kedy sú riadiacim leteckej prevádzky zhoršované podmienky ich práce a z pozície moci ktosi de facto vytvára predpoklady pre vznik leteckých katastrôf. V súčasnosti si mnohí riadiaci leteckej prevádzky myslia, že sú plne trestnoprávne zodpovední za každú prípadnú katastrofu, ktorá sa prípadne stane v dôsledku negatívnych zásahov manažmentov do ich práce. TOTO UŽ NIE JE PRAVDA :-)))

Samotní riadiaci leteckej prevádzky by mohli byť po zavedení organizačných zmien vo svojej práci v problémoch iba vtedy, keby boli nevhodné zmeny urobené s ich vedomím (konzultácie v procese prípravy zmien), súhlasom a bez pripomienok po zavedení zmien.

Aby zmeny v tejto práci mali svoje opodstatnenie a znamenali zlepšenie doterajšieho stavu, nemôžu byť robené bez ľudí z praxe - samotných riadiacich. V situácii, kedy bolo o zmenách organizácie práce riadiacich rozhodnuté z pozície moci, a to bez ohľadu na ich praktické vedomosti a skúsenosti, príslušníci manažmentu š.p. LPS nesú plnú zodpovednosť za všetky dôsledky všetkých rozhodnutí, ktoré takto urobili. Za katastrofy v dôsledku nevhodných organizačných zmien nenesú trestnoprávnu zodpovednosť riadiaci aktuálne v službe. PREČO?

  • nikto nenesie zodpovednosť za stav vecí, ktoré sú mimo jeho kontrolu (organizačné zmeny presadené z pozície moci k nim patria),
  • nikto nenesie zodpovednosť za dôsledky konania iných osôb (konanie autoritatívne konajúceho manažmentu je mimo kontrolu podriadených).

Situácia kedy, "mocní" v š.p. LPS zhoršujú predpoklady dosahovania cieľov organizácie deštrukčnými organizačnými zmenami a pritom si arogantne myslia, že všetku zodpovednosť za ich hlúposti nesú a donekonečna ponesú "pešiaci", skončila podaniami pán Grigera. Zverejnenie týchto podaní iba umocnilo fakt, že manažment š.p. LPS bol upozornený na nežiaduce dopady autoritatívne presadených organizačných zmien. Následné konanie manažmentu š.p. LPS, v ktorom sa vyhýba odpovediam a riešeniu problémov, znamená plné a vedomé prijatie zodpovednosti manažmentu š.p. LPS za všetko, čo sa môže stať v dôsledku násilne presadených organizačných zmien. Pretože ONI svojím postojom a vyjadreniami trvajú na presadených zmenách, obhajujú ich a špinia pána Grigera za to, že na negatívne súvisloti s týmito zmenami poukázal.

ONI v š.p. LPS sú tí, ktorí mohli vo veci konať a mali vo veci konať. Ak tak nekonali, hoci mali a mohli, sú plne hmotne a trestnoprávne zodpovední za všetky škody. Upozornení na problémy boli. Vopred a po dlhý čas. To isté sa týka Leteckého úradu SR. Modlite sa VY NAMYSLENÍ vo funkciách LPS a LÚ, aby nedošlo k leteckej katastrofe v dôsledku presadených organizačných zmien, ktoré VY obhajujete. Zodpovednosť je výlučne na vás.

Stav je teda známy, prípad je možné nechať odteraz žiť svojím životom. Neviete ani dňa ani hodiny, tik-tak, tik-tak, tik-tak...

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.

SVET

Pozrite si, ako za dva roky zničila vojna Donecké letisko

Miesto bojov medzi proruskými separatistami a ukrajinskou armádou.


Už ste čítali?